Tekstiviestipalvelu

Tekstiviestipalvelun laajentaminen

 

Kymen Vesi Oy ottaa vuonna 2019 käyttöön laajennetun tekstiviestipalvelun, joka mahdollistaa väestölle tiedottamisen puhelinnumeroiden osoitetietoon perustuvana. Puhelinnumerot saadaan siltä osin, kun ne ovat julkisia. Voitte lisätä tai päivittää yhteystiedot tai kieltää viestien lähettämisen erillisen palvelun kautta.

 

Kymen Vesi on tiedottanut asiakkaitaan tekstiviesteillä vesihuoltoverkoston häiriöistä vuodesta 2016 alkaen. Tekstiviestitiedottamisen etuna on sen nopeus: viesti saadaan asukkaan puhelimeen reaaliajassa. 

Haasteena on ollut se, että osa asiakkaista jää viestien tavoittamattomiin. Asiakastietojärjestelmässä ei ole esimerkiksi kerrostaloasukkaiden tietoja, jolloin viestin kulku hidastuu. Lisäksi kaikki asiakkaat eivät ole ilmoittaneet puhelinnumeroaan.

 

Palvelun laajentaminen parantaa häiriötiedottamista merkittävästi. Tieto kulkee jatkossa laajemmalle joukolle.

Puhelinnumerot saadaan Bisnode Finland Oy:n sähköisestä tietokannasta.

Laajennettu tekstiviestipalvelu tavoittaa automaattisesti yli 16-vuotiaat alueen asukkaat, joiden puhelinnumero on julkinen.

Ilmoita numerosi erikseen, jos sinulla on käytössäsi:

työpaikan puhelinliittymä,

puhelinnumero, joka on rekisteröity eri osoitteeseen kuin asuinpaikkasi tai

salainen numero.

Voit milloin tahansa lopettaa tekstiviestipalvelun.

Linkki palveluun ja ohjeistus lisätään tähän, kun se on avattu. Tarkka käyttöönottopäivämäärä ei vielä ole tiedossa.

 

Lisätietoja: 

info(at)kymenvesi.fi